Έκκληση προκειμένου το ταχύτερον να εγκριθεί σύμφωνα και με την πρόσφατη υπ’ αριθ. 196/2018 γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, για την επέκταση της αστικής περιοχής κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Δημοτικής Κοινότητας Βέργας και της Τοπικής κοινότητας Μικράς Μαντίνειας για την καθιέρωση Αστικής Επιβατικής συγκοινωνίας στα όρια του Δήμου Καλαμάτας, απέστειλε ο επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή για το Δήμο της Καλαμάτας» Θόδωρο Μπρεδήμα προς τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Τατούλη.
Ο κ. Μπρεδήμας αναφέρει:
« κ. Περιφερειάρχα
Όπως κατ’ επανάληψιν από ετών, έχουμε τονίσει στο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά και από αναφορές των εντός και πέριξ της Καλαμάτας Κοινοτήτων η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της είναι η επικοινωνία μεταξύ τους και με τους δημόσιους χώρους είτε πρόκειται για εντός και εκτός Καλαμάτας (Κοινότητες) είτε πρόκειται για δημόσιους χώρους , για πάρκα και πλατείες, είτε για γήπεδα αθλητικά, είτε το κυριότερο με κτήρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες . Ειδικότερα είναι κοινό μυστικό ότι η Καλαμάτα δεν έχει το ενδεδειγμένο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας. Αρκετές περιοχές του Δήμου δεν έχουν πρόσβαση σε λεωφορείο. Ο σχεδιασμός της αστικής συγκοινωνίας παραμένει ο ίδιος με μια πόλη πολλών χιλιάδων κατοίκων, χωρίς να έχει γίνει σχεδιασμός που να περιλαμβάνει την επέκταση της πόλης. Επί πλέον, δεν καλύπτεται από αστική συγκοινωνία ούτε το ένα δέκατο της έκτασης του Δήμου. Ο βασικός άξονας παραμένει ο ίδιος με προπολεμικά, το παραλιακό μέτωπο, στον οποίο προστέθηκε η γραμμή μέχρι το ΤΕΙ, μετά την ίδρυσή του. Ενώ, μετά από αγώνες της παράταξής μας , έφθασε αστικό λεωφορείο μέχρι το Νοσοκομείο. Στην ουσία, για πολλά χρόνια, η αστική συγκοινωνία παραμένει στα ίδια επίπεδα. Ολόκληρες περιοχές, ελαχίστων χιλιομέτρων γύρω από το κέντρο της πόλης δεν επικοινωνούν με αυτό, αλλ’ ούτε και μεταξύ τους. Στις περιοχές αυτές συμπεριλαμβάνονται Βέργα, Αλμυρός και η περιοχή από το Άσυλο προς τα έξω, Κηπούπολη και οδός Κρήτης, από την οδό Φαρών προς τη Μάνη, Ανατολικά. Δεν πάει αστικό λεωφορείο σε Μαρίνα, Δυτική Παραλία, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία και περιλαμβάνει γήπεδα αθλοπαιδιών, Μπουρνιάς και Ασπρόχωμα. Δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία προς το αεροδρόμιο. Σταυρόλεξο άλυτο είναι η λεωφορειακή σύνδεση μιας πυκνοκατοικημένης ,πλέον, περιοχής από το Κάστρο και μέχρι το Στρατόπεδο. Η σύνδεση είναι ελλιπής από το κέντρο προς την πυκνοκατοικημένη περιοχή Λείκων . Δεν υπάρχει λεωφορείο να πηγαίνει στον Μητροπολιτικό Ι. Ν. της Υπαπαντής. Για να πάει κάποιος, εάν έρχεται από την παραλία, θα πρέπει να κατέβει στην Πλατεία 23ης Μαρτίου και από εκεί με τα πόδια…
Σύγχρονη Οδύσσεια είναι το να πάει κάποιος για μπάνιο στη θάλασσα και να μένει ανατολικά του Κάστρου, ενώ δεν υπάρχει περίπτωση να πάει να κολυμπήσει στη Δυτική παραλία. Δεν πάει ούτε ρόδα σε μια τεράστια περιοχή από την οδό Λυκούργου μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό και από τα Δικαστήρια μέχρι πίσω από το Μέγαρο Χορού και μέχρι τη συμβολή της Αθηνών με τη Νέα Είσοδο. Πρέπει να βάλει τα πόδια στην πλάτη, κατά τη λαϊκή ρήση, εάν δεν διαθέτει αυτοκίνητο και μένει στη νότια πλευρά της πόλης Αντίθετα, ο κάτοικος του Άγιου Σίδερη δεν θα βρει λεωφορείο να τον πάει στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων, στην Αστυνομία ή στην Εφορία.
Για 25 και πλέον χρόνια, από τότε που άνοιξε η Νέα Είσοδος, παρέμενε χωρίς αστική συγκοινωνία κι ας αναπτύχθηκε αστικός οικισμός και δημιουργήθηκαν εκατοντάδες καταστήματα, δημιουργήθηκε το Βιομηχανικό Πάρκο και εδρεύει η Αστυνομία, αλλά στεγάζονται και τηλεοπτικοί σταθμοί. Στις 12 Μαΐου του 2015ο επικεφαλής της παράταξης της «Αλλαγής », Θόδωρος Μπρεδήμας, κατέθεσε προς το Δημοτικό Συμβούλιο την ακόλουθη πρόταση:
«Όπως είναι γνωστόν, η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας, κάλυψε ένα μεγάλο κενό στις μετακινήσεις των δημοτών και υπήρξε αμετάθετο και καθολικό αίτημα όλων των Καλαματιανών. Παραμένει ένα μεγάλο ακόμα, η σύνδεση της Νέας Εισόδου με αστική συγκοινωνία, όπως μας εξέθεσαν διαμαρτυρόμενοι συμπολίτες μας κατά την επιτόπια επίσκεψή μας στην περιοχή. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ούτε υπεραστικό ούτε αστικό λεωφορείο περνά από την περιοχή της νέας εισόδου. Έτσι, η μόνη δυνατή μετακίνηση προς και από την περιοχή είναι είτε το ίδιον μέσο είτε το ταξί είτε η πεζοπορία και αυτή υπό την αίρεση των καιρικών συνθηκών. Επίσης, θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι στην περιοχή δραστηριοποιούνται εκατοντάδες επιχειρήσεις, που απασχολούν και προσωπικό. Υπάρχει το Βιοτεχνικό Πάρκο, εντός του οποίου υπάρχει και το Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο προς το οποίο προσφεύγουν συμπολίτες μας, οι οποίοι στερούνται τα προς το ζην, κυρίως, λόγω της οικονομικής κρίσης, πολύ δε περισσότερο δεν τους περισσεύουν για να εξοδέψουν από 7 – 10 ευρώ για τη μετακίνησή τους με ταξί. Επιπλέον, καθημερινά μετακινείται μεγάλος αριθμός συμπολιτών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας και το Αστυνομικό Τμήμα Περιφέρειας Καλαμάτας. Για τους λόγους που εκθέσαμε και όσους θα προσθέσουμε κατά τη συζήτηση της παρούσης επιβάλλεται, το ταχύτερον, να αποκτήσει η Καλαμάτα αστική συγκοινωνιακή γραμμή, η οποία να διέρχεται από τη Νέα είσοδο. Η παράταξή μας, προτείνει, για τους λόγους, που συνοπτικά εκθέσαμε, τη δημιουργία κυκλικής γραμμής, η οποία θα ξεκινά από την Καπνοβιομηχανία «Καρέλια», θα κατεβαίνει την Αθηνών, θα διασχίζει την Αρτέμιδος, θα περνά από τη Νέα Είσοδο, θα φθάνει μέχρι τα φανάρια της Αθηνών και από εκεί στο προαναφερθέν σημείο εκκίνησης. Η κυκλική πορεία του αστικού λεωφορείου μπορεί να έχει αντίθετη φορά χωρίς να αποκλείεται οποιαδήποτε άλλη συνθετική πρόταση. Συνεπώς, είναι, αρχικά, αναγκαία η εκπόνηση σχετικής προμελέτης.
Εν όψει όλων αυτών,
ΚΑΛΟΥΜΕ
Τη δημοτική Αρχή να υιοθετήσει την πρότασή μας, να τη φέρει για συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο και να ξεκινήσει άμεσα το σχεδιασμό της με διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρηματίες, κατοίκους της περιοχής, Τροχαία και Αστικό ΚΤΕΛ».
Αποτέλεσμα του παραπάνω αιτήματός μας ήταν να υπάρξει η παρακάτω ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας:
«Σε συνέχεια συνεννοήσεων με το Αστικό ΚΤΕΛ που είχε ο Δήμος Καλαμάτας, για τη δρομολόγηση αστικής συγκοινωνίας στη Νέα Είσοδο, αυτή ξεκινά τη Δευτέρα 19 Οκτωβρίου (2015). Συγκεκριμένα, θα εκτελούνται από το Αστικό ΚΤΕΛ δρομολόγια λεωφορειακής γραμμής με τον αριθμό 6, με αφετηρία την κεντρική στάση έναντι του Σιδηροδρομικού Σταθμού και προορισμό το ΤΕΙ μέσω Νέας Εισόδου».
Οι ώρες πραγματοποίησης των δρομολογίων θα είναι:
Από Σταθμό Από ΤΕΙ
08.15 08.45
12.15 12.45
- 00
Αποσπασματικά και ατελέσφορα αντιμετωπίστηκε το μεγάλο αυτό πρόβλημα. Κατ’ αρχήν, δεν λύνεται το θέμα προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζομένων στις εκατοντάδες επιχειρήσεις που στεγάζονται στην περιοχή. Κατά δεύτερον, αν κάποιος βρεθεί για δουλειά του στη Νέα Είσοδο και δεν την τελειώσει μέσα σε μια ώρα, είναι υποχρεωμένος να περιμένει 4 ώρες το πρωί ή 5 το απόγευμα. Ήδη, έχουν κατατεθεί παράπονα από κατοίκους για την πλημμελή σύνδεση, οι οποίοι ζητούν πύκνωση των δρομολογίων. Ουσιαστική, για την οριστική λύση του προβλήματος, παραμένει η πρότασή μας για τη δημιουργία μιας κυκλικής γραμμής.
Έχοντας υπ’ όψη τα παραπάνω, καταλαβαίνει κάποιος, γιατί οι Καλαματιανοί ταλαιπωρούνται Για να βελτιωθεί η καθημερινότητα του καθενός από εμάς, χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός, προκειμένου η πόλη να αποκτήσει ένα σοβαρό δίκτυο αστικής συγκοινωνίας και βεβαίως εξαγγέλθηκε πρόσφατα από το Δήμο Καλαμάτας η όντως αναγκαία ΝΕΑ κυκλοφοριακή μελέτη αλλά από τότε που εξαγγέλθηκε μέχρι να υλοποιηθεί θα περάσει αρκετός καιρός .
Η παράταξη «Αλλαγή για τον Δήμο Καλαμάτας» πρώτη έκανε πρόταση βελτίωσης της εικόνας της αστικής συγκοινωνίας, Η δε σύνδεση της Νέας Εισόδου με αστική συγκοινωνία υλοποιήθηκε κατά τρόπον ελλιπή, επειδή και κάτοικοι από άλλες περιοχές του Δήμου εξέφρασαν παρόμοια αιτήματα και επειδή η εικόνα της αστικής συγκοινωνίας Καλαμάτας είναι ανεπαρκής,
κ. Περιφερειάρχα
Εν όψει όσον ανεφέρθησαν παραπάνω συνοπτικά και επειδή το θέμα που απασχολεί πολυάριθμους συμπολίτες είναι κατεπείγον
ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ
Την άμεση έγκριση της ανωτέρω πρόσφατης υπ’ αριθ. 196/20018 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την επέκταση της αστικής περιοχής κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Δημοτικής Κοινότητας Βέργας και της Τοπικής Κοινότητας Μικράς Μαντίνειας για την καθιέρωση Αστικής Επιβατικής συγκοινωνίας προκειμένου να αντιμετωπισθεί έστω και μερικώς το όλον πρόβλημα.»