Την πρότασή του για το δρόμο Καλαμάτας – Μεσσήνης –Ριζομύλου, στα όρια του Δήμου Καλαμάτας παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής της παράταξης «Καλαμάτα Μπροστά» Βασίλης Κοσμόπουλος, στο ιστορικό Δημαρχείο, με τον Δημοτικό σύμβουλο Βασίλη Κανάκη να παρουσιάζει τα σχετικά σχέδια.
Παραβρέθηκαν επίσης οι δημοτικοί σύμβουλοι, Δημήτρης Φαββατάς, Γιάννης Χριστόπουλος και Στάθης Σταματόπουλος.
Ο κ. Κοσμόπουλος ανέλυσε τα προβλήματα που έχει η παραλιακή χάραξη του δρόμου τονίζοντας ότι πρώτον είναι πολύ κοντά στη ακτή με αποτέλεσμα να περιορίζεται η τουριστική ανάπτυξη και δεύτερον περνάει στην μέση της πλημμυρικής λεκάνης, με σοβαρό πρόβλημα πλημμύρας.
Ο δρόμος σημείωσε «θα έπρεπε να είχε χαραχτεί 400 με 500 μέτρα ψηλότερα από εκεί που είχε γίνει η παραλιακή χάραξη, γιατί αυτό θα έδινε την δυνατότητα να αναπτυχθεί η τουριστική δόμηση ενώ θα αναπτύσσονταν και μεγαλύτερες ταχύτητες» αυτή ωστόσο ήταν πρόταση που είχε γίνει στο παρελθόν υπογράμμισε
Αναφερόμενος στην σημερινή ΜΠΕ αφού τόνισε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα , σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Πως είναι ο δρόμος σήμερα; Ξεκινάει από το κόμβο του Ζαφείρη, περνάει μέσα από το Ασπρόχωμα, περνάει το ποταμό Άρι την γέφυρα και εκεί δημιουργείται ο κόμβος του Άρι. Είναι ένας δίιχνος δρόμος, μία κατεύθυνση στο πήγαινε και μια στο έλα. Σημαντική παρατήρηση είναι ότι σε αυτό το κομμάτι δεν υπάρχει φωτισμός, κάτι που το θεωρούμε υποχρεωτικό για μια σωστή λειτουργία, Η ταχύτητα σε αυτό το κομμάτι είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Από τον κόμβο του Άρι μέχρι το κόμβο του Ασπροχώματος το σύνολο του δρόμου είναι 1693 μέτρα και σε αυτό πάλι δεν υπάρχει φωτισμός. Είναι ένας σκοτεινός δρόμος μέσα στο πουθενά.
Φτάνουμε στον κόμβο του Ασπροχώματος και μέχρι το κόμβο του Μορέα έχουμε συγκεκριμένη διατομή δεξιά και Αριστερά στην κατεύθυνση από Καλαμάτα προς Μεσσήνη βρίσκεται στην ίδια χάραξη και δημιουργείται μια νέα χάραξη νοτιότερα μετά τις γραμμές που θα είναι η είσοδος στην πόλη με κίνηση από Μεσσήνη. Είναι τετράιχνος, έχει τα ερείσματα, υπάρχει ζώνη για να εξυπηρετεί τις παρακείμενες επιχειρήσεις. Εδώ δεν ξέρω σύμφωνα με τον κανονισμό που διέπει το δρόμο, το εύρος είναι μικρό για να μπορέσει να ικανοποιήσει την λειτουργία των παρακείμενων βιοτεχνιών. Με την προσέγγιση που έχουμε κάνει, πιθανό να χρειαστεί ένας παράδρομος για να μπορέσει να λειτουργήσει, που σημαίνει πρόσθετες αποζημιώσεις και απαλλοτριώσεις.
Συνεχίζουμε μετά το κόμβο του Μορέα φτάνουμε στο κόμβο του Αεροδρομίου, εκεί η διατομή αλλάζει γιατί υπάρχει και παράδρομος και διευκολύνει την κίνηση στις ιδιοκτησίες που υπάρχουν εκεί. Με την ίδια λογική συνεχίζεται μέχρι το κόμβο της Μεσσήνης.
Έχουμε έναν τετράιχνο δρόμο που φτάνει στο κόμβο του Ασπροχώματος και μετά ξαφνικά γίνεται δίιχνος. Ουσιαστικά η Καλαμάτα αποκόπτεται από αυτόν το δρόμο. Από τον κόμβο του Ασπροχώματος μέχρι το κόμβο του Ζαφείρη θα λειτουργεί ως πεζόδρομος. Επίσης η σιδηροδρομική γραμμή περνάει από κάθε κόμβο . Αυτό είναι αδύνατον να λειτουργήσει.»
Συνεχίζοντας ο κ. Κοσμόπουλος αναφέρθηκε στην πρότασή του, υπογραμμίζοντας τα εξής:
“Να γίνει τεράιχνος από τον κόμβο του Ασπροχώματος μέχρι την γέφυρα του Άρι και να συνεχίσει τετράιχνος μέχρι να ενωθεί στο ύψος της σιδηροδρομικής γέφυρας στη Νέα είσοδο. Πρόταση που έχει κάνει και ο κ. Τζαμουράνης ακι χαίρομαι για αυτό. Παρουσιάζει όμως προβλήματα στο πάνω μέρος γιατί υπάρχουν κτίρια, με απαλλοτριώσεις. Έχουμε να κάνουμε εναλλακτικές προτάσεις.
Από τον κόμβο του Άρι μπορούμε παράλληλα με τον ποταμό, υπάρχει ήδη δρόμος άρα λίγες απαλλοτριώσεις, πολύ μικρό κόστος, ο οποίος με κίνηση από το κόμβο του Άρι προς το κόμβο του Ασπροχώματος, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως το ένα ρεύμα, και να μείνει απέναντι πλευρά μόνο το ένα ρεύμα εισόδου , ερχόμενη από το κόμβο του Ασπροχώματος.
Έτσι έχουμε διπλή διαδρομή είναι εύκολη να γίνει, δεν φέρνει τα προβλήματα της προηγούμενης λύσης με απαλλοτριώσεις και παράλληλα δίνει έμφαση στο παράλληλο μέτωπό μας. Έχουμε και άλλη λύση, εκεί στο κόμβο του Ασπροχώματος θα έχουμε ένα βέλος που θα λέει προς το κέντρο της Καλαμάτας και ένα να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας παραλιακά, να φτάσουμε στην παραλία, να έχουμε παραλιακή διασύνδεση της πόλης.
Εύκολες παρεμβάσεις, κίνηση δεξιά και αριστερά. Ενεργοποίηση της οδού που να ενώνει την περιοχή τουριστικής ανάπτυξης με την Καλαμάτα. Πρέπει να δώσουμε δυναμική στην περιοχή τουριστικής ανάπτυξης”.