Τι αλλάζει στα διόδια και τους διαγωνισμούς για τα οδικά δίκτυα

DIODIAΗ δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης, η μείωση της τιμής των διοδίων, η ένταξη ρήτρας ανάπτυξης στις συμβάσεις παραχώρησης, η ελεύθερη διέλευση για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και η ειδική μεταχείριση των ενδοδημοτικών μετακινήσεων αποτελούν τους στόχους της επερχόμενης διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Όπως δήλωσε στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Εύβοιας των ΑΝΕΛ Νικολάου Μαυραγάνη, σε περίπου έναν μήνα θα κληθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων οι παραχωρησιούχοι με στόχο:

-Τη δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού, υβριδικού, αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους
-Τη μείωση των διοδίων
-Τη χρήση των δεικτών για την πορεία οικονομίας στη μεθοδολογία ορισμού της τιμής των διοδίων
-Tη θέσπιση ατέλειας για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα ΑμεΑ
-Τη μείωση των σταθμών διοδίων που μπορεί να υπάρχουν στα όρια ενός δήμου
-Τη θέσπιση αριθμού δωρεάν ή χαμηλού τιμήματος διελεύσεων για μόνιμους κατοίκους.

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή, το υπουργείο συλλέγει στοιχεία για να πάει «αξιόπιστα και με τεχνοκρατική τεκμηρίωση» σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους.

Βέβαια, ο αναπληρωτής υπουργός κατέστησε σαφές ότι η χώρα είναι δεσμευμένη με τις συμβάσεις παραχώρησης και υπάρχει ο κίνδυνος καταβολής τεράστιων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις.

Παράλληλα, ωστόσο, έκανε μία δήλωση που μπορεί να «διαβαστεί» ποικιλοτρόπως. «Σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσουν οι διαδικασίες», σημείωσε, «έχουμε και εμείς και εσείς και τα κινήματα να κάνουμε άλλου είδους ενέργειες».

Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε «λίγη πίστωση χρόνου» και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η διαπραγμάτευση θα πάει καλά, καθώς «και τα έργα σε αδιέξοδο, με το σύστημα που έχει επιλεγεί».

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «έχουμε χώρα σε αποκλεισμό», κατέκρινε το γεγονός ότι με την αναθεώρηση των συμβάσεων η τιμή των διοδίων ρυθμίζεται μόνο από τους παραχωρησιούχους και έκανε έκκληση «να τερματιστεί ο φαύλος κύκλος» της αύξησης των διοδίων που συνεπάγεται μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, «χωρίς να κινδυνεύσουν οι υπάρχουσες συμβάσεις».

Υπερασπίζεται την ακύρωση του έργου Πάτρα – Πύργος

Νωρίτερα, σε άλλη επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Κουτσούκου για το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος, ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε την ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού για το έργο και τη λογική της τμηματικής δημοπράτησης, η οποία, όπως υπογράμμισε, έρχεται να εξυπηρετήσει την ανάγκη υποστήριξης των μικρότερων εταιρειών του τεχνικού κλάδου.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα νέα τεύχη θα είναι έτοιμα τους επόμενους δύο μήνες και οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν στα τέλη Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου και δεσμεύτηκε ότι δεν θα υπάρξει καμία καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, καθώς οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν όταν εγκριθεί ο φάκελος του μεγάλου έργου από την ΕΕ, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει τον Νοέμβριο.

toxrima.gr