Το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας και η Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας, στο πλαίσιο του προγράμματος της Λέσχης, “Η γυναίκα πίσω από την κάμερα”, σας προσκαλούν σε μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην σκηνοθέτιδα και ποιήτρια Φρίντα Λιάππα, με αφορμή την συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατό της, την Τετάρτη 20/11 στις 9 μμ. στο αμφιθέατρο “Θ. Αγγελοπουλος”
Το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με την Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας που υλοποιεί το πρόγραμμα «Η γυναίκα πίσω από την κάμερα» προβάλουν την ταινία «Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί» της Φρίντας Λιάππα τιμώντας την μνήμη της, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από το θάνατο της.
Στις 20/11/ 2024 ώρα 9:00 μμ. στο αμφιθέατρο “Θ. Αγγελοπουλος”
Στην προβολή θα παραστεί και ο σκηνοθέτης Κυριάκος Αγγελάκος σύντροφός της.
Η Φρίντα Λιάππα υπήρξε μια εξαιρετική σκηνοθέτις και ποιήτρια.
Το 1981 γυρίζει την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους«Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί». Η ταινία βραβεύεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με τα βραβεία πρωτεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, γυναικείας ερμηνείας, φωτογραφίας, μοντάζ, καθώς και το βραβείο της ΠΕΚΚ. Συμμετέχει στα Φεστιβάλ Βερολίνου (Panorama), Λονδίνου, Μόντρεαλ, Άμστερνταμ, Βαλέντσια, Σεντ-Ετιέν, Μονάχου, Κωνσταντινούπολης, στο Διεθνές Φεστιβάλ Γυναικείου Κινηματογράφου και στις Εβδομάδες Ελληνικού Κινηματογράφου στο Ανσύ, στην Μπαστιά, στην Μπολόνια, στη Γενεύη και στο Λοκάρνο.
Η ίδια έλεγε για τον τρόπο που αντιμετώπιζε τις ιστορίες στις ταινίες της
«εμένα μ’ ενδιαφέρει η αλήθεια μιας κατάστασης κι όχι η αληθοφάνειά της, η μοίρα ενός προσώπου και όχι η ωραιοποίησή του, η σύγκρουση των δυνάμεων που λειτουργούν μέσα σε μια υπόθεση και όχι η παράστασή τους. Μ’ ενδιαφέρουν, με δυο λόγια, οι ιστορίες που αφηγείται χρόνια τώρα ο λαός μας –μ’ ενδιαφέρει όμως και η «ιστορία» που κρύβει μέσα της ο τρόπος που ένας άνθρωπος πιάνει το ποτήρι του…»
Φυλακίστηκε για τη δημοκρατία επί χούντας (καταδικάστηκε έξι χρόνια με πενταετή αναστολή), σπούδασε ό,τι αγαπούσε, φιλολογία και σινεμά, εδώ και στην Αγγλία, στήριξε με κάθε τρόπο την καλλιτεχνική αναγέννηση του ελληνικού σινεμά στο πλευρό της ομάδας του «Σύγχρονου Κινηματογράφου», στοχάστηκε, έγραψε, δημοσίευσε ποίηση και πεζά, παρέδωσε τηλεοπτικά διαμαντάκια στο «Παρασκήνιο» και πολύ αγαπήθηκε από τους καλύτερους και πιο σημαντικούς καλλιτέχνες κάθε χώρου.